Temat: Afera w Volkswagenie

Dom - Ze swiata - Temat: Afera w Volkswagenie

16.06.2019-722 widoki -Ze swiata

Afera w Volkswagenie. W Brukseli powstała komisja śledcza  Ze świata

  • Media: Volkswagen może mieć kolejne problemy. Nowe ustalenia w sprawie afery spalinowej
  • Szef Audi aresztowany
  • Były szef Volkswagena może mieć kolejne problemy
  • Zaskakujące wyniki niemieckiego giganta. Mimo afery dieslowej
  • Skandal w Volkswagenie. Inżynier skazany na więzienie

Parlament Europejski wybrał w czwartek członków komisji śledczej mającej zbadać naruszenia stosowania upoważnienia UE oraz brak najlepszych działań ze strony KE i państw członkowskich ws. manipulacji pomiarem emisji spalin. Dzięki temu procederowi regulace omijał Volkswagen.

Wśród 45 członków komisji śledczej ds. pomiarów emisji przy sektorze motoryzacyjnym znalazła się dwójka Polaków: Róża Thun z PO oraz Kosma Złotowski z PiS. Na wstępie posiedzenie komisji ma się odbyć w lutym. W ciągu pół roku ma pozostawać przedstawiony pierwszy raport, natomiast podsumowanie prac ma być gotowe w ciągu roku.

KE zaniedbała sprawę?

Mercedes i Opel staną przed komisją. Francja sprawdza, czy też oszukiwały ws. emisji spalin

Pierwszym zadaniem parlamentarnych śledczych dzierży być zbadanie domniemanego niedopełnienia przez Komisję Europejską obowiązku dokonywania oceny cyklów testowych stosowanych do pomiaru emisji zanieczyszczeń.

Komisja zajmie się też podejrzeniem braku prac KE i organów państw członkowskich, które miały na celu nadzorowanie stosowania uprawnienia i egzekwowanie wyraźnego zakazu wykorzystywania urządzeń ograniczających efektywność działania testów.

Posłowie do PE przyjrzą się ponadto domniemanemu niewprowadzeniu "przez państwa członkowskie przepisów dotyczących skutecznych, proporcjonalnych i odstraszających sankcji mających zastosowanie do producentów w przypadku naruszenia przepisów".

Przedmiotem śledztwa stanie się też to, czy KE i państwa UE posiadały dowody stosowania urządzeń ograniczających skuteczność działania przed powiadomieniem o naruszeniu przepisów wydanym przez Agencję Ochrony Otoczenia Stanów Zjednoczonych w czasach 18 września 2015 r.. O takiej możliwości pisała prasa.

Europosłowie obecnie w październiku zażądali dochodzenia na szczeblu unijnym w sprawie manipulacji pomiarami spalin w koncernie Volkswagen. KE odpowiadała, że nie posiada w dodatku uprawnień.

Wielki skandal

We wrześniu przeszłego roku Volkswagen przyznał się do instalowania w swych autach oprogramowania pozwalającego w manipulowanie pomiarem emisji spalin i zaniżanie pomiaru emisji tlenków azotu. Dotyczy to ok. 11 milionów aut tego koncernu na globie. Sytuacja pogorszyła się wciąż, gdy w listopadzie wcześniej wyszło na jaw, hdy Volkswagen mógł zaniżać poziom zużycia paliwa i emisji CO2 w przypadku ok. 800 tys. aut, głównie spośród silnikami Diesla, a potem - że problem tenże może dotyczyć większej liczby samochodów z silnikami benzynowymi, niż poprzednio zakładano.

Związane z