Szef jednego z największych wydawnictw: książki elektroniczne są głupie

Dom - Media - Szef jednego z największych wydawnictw: książki elektroniczne są głupie

22.07.2019-933 widoki -Media

E-booki są głupie - prezes wydawnictwa hachette

Mocny komentarz szefa jednego z najważniejszych wydawców książek na świecie. CEO firmy Hachette Arnaud Nourry uważa, że "e-booki są głupim produktem" i że ich sprzedaż odrzucić będzie już wcale rosnąć. Jednocześnie stwierdził, że nie są zbyt tanie.

Hachette to trzeci jak do wielkości wydawca powieści na świecie, należący do odwiedzenia francuskiej grupy Lagardere. Jego szef Arnaud Nourry udzielił wywiadu indyjskiemu serwisowi Scroll. in, w którym opowiedział na temat przyszłości wydawnictwa w Indiach. Rozmowa dotyczyła także publikacji cyfrowych.

Według Nourry'ego, trendu spadkowego w sprzedaży e-booków, który ma obszar w USA i Obszernej Brytanii w ostatnich czasach, "nie możesz odwrócić".

- Wynika to z ograniczeń formatu. E-book jest głupim produktem. Jest dokładnie taki samodzielnie, jak książka, z wyjątkiem tego, że jest elektroniczny. Nie ma tutaj pomysłowego myślenia, usprawnień, prawdziwych cyfrowych doświadczeń - powiedział Nourry.

Według niego, ten deficyt kreatywności wynika po części spośród tego, że wydawcy nie posiadają odpowiedniego know-how.

- My, jako wydawcy, nie wykonaliśmy dobrej roboty w obszarze cyfryzacji. Próbowaliśmy. Próbowaliśmy ulepszonych i wzbogaconych e-booków - nie podziałało. Próbowaliśmy aplikacji, stron wraz z treścią - mieliśmy 1 lub dwa sukcesy pośród setek porażek. Mówię tu o całej branży. Nie poradziliśmy sobie - gadał CEO Hachette.

Jestem przekonany, że jest trochę, co możemy wynaleźć, stosując nasze treści cyfrowe poza e-bookami, ale dochodzę do wniosku, że firmy wydawnicze nie mają umiejętności jak i również talentu, by to zrobić, gdyż wydawcy przyzwyczajeni są do czytania manuskryptów jak i również tworzenia designu na planarnej kartce. Tak naprawdę odrzucić znają pełni potencjału inżynierii 3D i digitalizacji.

Według danych ze Stowarzyszenia Wydawców, sprzedaż e-booków w Wielkiej Brytanii spadała po 2015 i 2016 roku kalendarzowego, z wysokiego poziomu, jaki osiągnęła w 2014 r. - pisze "The Guardian". Był wówczas rok, w którym Hachette spierał się z Amazonem w kwestii ceny ebooków sprzedawanych przez platformę Jeffa Bezosa. Wydawca nie zgodził się, by handlowy gigant miał zdanie decydujące przy tej sprawie.

E-booki nie mogą być zbyt tanie

Arnaud Nourry uważa, że to wydawcy muszą monitorować ceny e-booków. Nie mają możliwość one być za niewielkie, bo doprowadzi to do odwiedzenia śmieci istniejących systemów sprzedaży.

- Jeśli pozwolimy, by cena e-booków spadła do 2 lub 3 dolarów na rynkach zachodnich, zabijemy całą infrastrukturę, zabijemy księgarzy, zabijemy supermarkety jak i również zabijemy dochody autorów - powiedział CEO Hachette.

Związane z