Wizz Air odebrał pierwszego Airbusa A321neo. Ryanair postawił na Boeinga 737 MAX

Dom - Firmy - Wizz Air odebrał pierwszego Airbusa A321neo. Ryanair postawił na Boeinga 737 MAX

17.07.2019-325 widoki -Firmy

Dlaczego Wizz Air lata Airbusami a Ryanair samolotami Boeinga?

Wizz Air, węgierskie tanie linie aeronautyczne, odebrały pierwszego Airbusa A321neo. Przewoźnik zamówił łącznie 256 takich samolotów. Z kolei Ryanair oczekuje na dostawę pierwszego Boeinga 737 MAX 8, a jego szmal obecnie składa się spośród Boeingów 737-800.

Jednolita flota oparta na jednym typie samolotu to jeden z podstawowych elementów typu biznesowego taniej linii lotniczej. Dzięki temu oszczędza ona na kosztach m. in. części zamiennych, wyposażenia, szkolenia pilotów i załóg.

Wizz Air wybrał Airbusa. Odbiera A321neo

Foto: materiały prasowe Pierwszy Airbus A321neo na rzecz linii lotniczych Wizz Air

Airbus A321neo ma 44, 51 m długości i 35, 8 m rozpiętości skrzydeł. Jego kabina w najszerszym miejscu mierzy 3, 7 m. Maksymalny zasięg A321neo to 7400 kilometrów. Samolot dla linii Wizz Air zabiera na pokład 239 pasażerów w konfiguracji jednoklasowej. Samolot zużywa na temat około 20 proc. mniej paliwa w stosunku do odwiedzenia wcześniejszej generacji, generuje także o połowę mniejszy wrzask.

- Ten dzisiejszy technologicznie samolot pozwoli nam stać się jedną z najbardziej ekologicznych linii lotniczych, jednocześnie obniżając koszty operacyjne - mówił Jozsef Varadi, CEO Wizz Air, w czasie przekazania samolotu w Hamburgu, cytowany w komunikacie.

Flota linii Wizz Air liczy 109 samolotów z rodziny Airbus A321 i A320.

Ryanair oddany Boeingowi. Z jednym wyjątkiem

Foto: Boeing / materiały prasowe Wizualizacja Boeinga 737 MAX 8 w barwach miarki lotniczych Ryanair

Flota irlandzkich tanich linii lotniczych Ryanair liczy dziś ponad 400 samolotów typu Boeing 737-800. Odbierając 400. egzemplarz Boeinga 737-800 w barwach Ryanair, Michael O'Leary, CEO miarki lotniczej, powiedział, że "preferuje 737 jako flagowy aeroplan Ryanaira ze względu na jego niezawodność".

Przewoźnik złożył też zamówienie dzięki 100 maszyn B737 MAX 8, z opcją dostawy kolejnych 100. Będą ów kredyty zabierały na pokład 197 pasażerów, czyli o 8 więcej niż obecnie eksploatowane B737-800.

Boeing 737 MAX 8 ma 39, 52 m długości i 35, 9 m elastyczności skrzydeł. Zasięg samolotu deklarowany przez producenta to 6570 km. Charakterystycznym elementem tego samolotu są szewrony, innymi słowy ząbkowane zakończenia gondoli silnika po raz pierwszy stosowane w Dreamlinerach, i oryginalny typ wingletów, czyli zakończeń skrzydeł, poprawiających aerodynamikę samolotu.

W ciągu najbliższych pięciu lat Ryanair potrzebuje zwiększyć flotę do 520 samolotów. Podobnie jak A321neo, B737 MAX 8 stanie się cichszy i bardziej gospodarny pod względem zużycia powietrza w stosunku do innych generacji najpopularniejszego samolotu wąskokadłubowego Boeinga.

Po przejęciu austriackich tanich linii Laudamotion, Ryanair wszedł też przy posiadanie floty dziewięciu Airbusów A320. Zamówił dziewięć suplementarnych maszyn tego typu.

Związane z