Polski Booksy dostał pięćdziesiąt mln zł i przychodził na zakupy. Łączy się z konkurentem

Dom - Firmy - Polski Booksy dostał pięćdziesiąt mln zł i przychodził na zakupy. Łączy się z konkurentem

28.06.2019-871 widoki -Firmy

Booksy łączy się z Lavito

Booksy, lokalny startup, który chwilę wstecz chwalił się pozyskaniem od czasu inwestorów prawie 50 mln zł, właśnie poinformował, iż łączy się z najogromniejszym w kraju serwisem do umawiania wizyt - Lavito. pl. Po połączeniu Booksy stanie się największą platformą do umawiania wizyt u fryzjerów, kosmetyczek, barberów czy fizjoterapeutów. Zespół Lavito. pl jak i również jego założyciele do faceta dołączą.

Lavito wówczas konkurent Booksy, startupu założonego w 2015 roku poprzez Stefana Batorego i Konrada Howarda, oraz pionier w polskim rynku. Oferuje odbiorcom serwis internetowy i aplikację mobilną, za ich pośrednictwem można umówić się na wizytę do fryzjera, kosmetyczki czy innego usługodawcy.

Lavito stworzyli 5 latek temu Marcin Niewitecki jak i również Przemysław Jurek. Startup pozyskał finansowanie m. in. od funduszy Protos VC, ENERN Investments czy Miton.

Foto: Karol Giecewicz / towary prasowe Twórcy Lavito: Przemysław Jurek i Marcin Niewitecki oraz Łukasz Szymak z Booksy

Booksy łączy się z Lavito

Skąd decyzja na temat połączeniu? Wystarczy spojrzeć dzięki liczby. Każdego miesiąca spośród serwisów i aplikacji obu firm korzysta łącznie więcej niż 400 tysięcy unikalnych użytkowników z Polski, którzy dokonują ponad 600 tysięcy zabukowania.

Jak mówi Łukasz Szymak, country manager Booksy w Polsce, Lavito posiada doświadczenie w prowadzeniu platformy do wyszukiwania i zabukowania usług. A połączenie obu firm oznacza, że nabywcy będą mogli wybierać spomiędzy większego grona usługodawców, natomiast ci będą mogli dotrzeć do jeszcze większej liczby klientów.

– Portale typu marketplace do osiągnięcia sukcesu potrzebują efektu wielkości. Żeby go uzyskać, powinny zapewnić partnerom dodatkowe opcje ułatwiające prowadzenie biznesu a mianowicie komentuje transakcję Marcin Niewitecki, współzałożyciel Lavito. pl. – Aplikacja Booksy zapewnia najlepsze narzędzia do zarządzania salonikiem. Dołączając do Booksy, możemy zapewnić naszym partnerom wyjście na światowym poziomie – dodaje.

Booksy dzierży silną pozycję za granicą, którą zamierza w najbliższym czasie umocnić. Z produktu startupu korzysta obecnie 120 tys. salonów na całym świecie i 2 miliony użytkowników miesięcznie, którzy każdego miesiąca dokonują 2, 5 miliona rezerwacji.

Do tej pory Booksy pozyskał od inwestorów ponad 80 mln zł, tylko przy tym roku – niemal 50 mln zł, m. in. od brytyjskiego funduszu Piton Capital, OpenOcean i Sebastiana Kulczyka. A w 2019 r. planuje kolejną rundę.

W rozmowie z Business Insider Nasz kraj, na początku lipca, Stefan Batory zapowiadał, że finanse od inwestorów zamierza przeznaczyć przede wszystkim na jak najszybsze zagarnięcie jak największej frakcji rynku w USA i zwiększenie przewagi nad konkurentami na wszystkich rynkach, w których Booksy jest obecny.

Związane z